![]() |
|
| Attention Visitor: |
| You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
| Blog BabiLive | Tv7 | Babi Media | Buzz | Actu Continu | Annonces | Babi TV | Photos | Playlists |
| Home | Album | Register | FAQ | Members List | Social Groups | Calendar | Search | Today's Posts | Mark Forums Read | Tags |
| Gastronomie - Cuisine Alloco, Sauce Graine, Ndolé, ... Découvrez ou faites découvrir vos recettes ainsi que les restaurants et autres endroits où trouver des produits locaux ! |
| Tags: african food, vos recettes african |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
| Sponsored Links |
|
|
#1 |
|
Pissan Mogo
Pissance a magni!
|
Feel free to share some African recipes let us know if it is a special dish too.
share some pics if u have some I know in my village Foutou made from casava flour sometimes combined with plantains n Sauce gble (i hop i spelled right) or sauce graine with whit rice on a side is mostly for special occasions
![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by FifiSeXy; 05-21-2010 at 02:17 PM. Reason: AFRICAN RECIPES(only)vos recettes african, share please |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
toujours noir
Pissance a magni!
Credits: 21,491
: 0 For This Post 0 Total ![]() |
Quote:
|
|
|
|
#3 |
|
Pissan Mogo
Pissance a magni!
Credits: 92,687
: 0 For This Post 0 Total ![]() ![]() |
yeaaa that what im talking about thanx boo boo
|
|
|
#4 |
|
Pissan Mogo
Pissance a magni!
Suya (from Nigeria) something i learn from my friend very delicious
Ingredients: 1 – 500gr Chicken Breast 2 – Kyinkyinga Mix to taste 3– 1 tsp red palm oil 4 – 2 tbsp olive oil 5 – 1 Lemon Juice 6 – 1 garlic clove, finely chopped 1– Pre-heat broiler or Grill. Cut 2 into slices season well with 65 and 2. 2 – Allow to marinate for 5 to 10 minutes. Cooking: 1 – Skewer chicken and brush with the mixture of 3 and 4 2 – Cook under grill until brown on each side (about 4 minutes), remove meat from sticks. Serve hot with sliced onions, tomatoes
|
|
|
#5 |
|
ONB Imperatrice
Pissance a magni!
Credits: 42,499
: 0 For This Post 5 Total ![]() ![]() |
Je ne vais pas donner une recette speciale ici.Je vais juste vous dire comment je fais pour preparer certaines sauces de chez nous.Avec ce que j ai sous la main ici.... je le trouve simple aussi .
Etant difficile d avoir du gombo ,frais ou des feuille de kpala fraiche ici j achete toujours ceux qui sont congeles. *Feuilles de kpala elle sont deja ecrasees.Je les fait bouillie juste un peu apres l avoir degivre *Le gombo je les boulliepui je les ecrasse ... Je fais la sauce tomate ou une sauce normale.Lorsque tout est pret je ne les melange pas.Je mets tout sur la table.Com ca ceux qui veulent faire le melange le font eux meme . Le tout accompagne de riz ou de Kaba tho |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ONB Imperatrice
Pissance a magni!
Credits: 42,499
: 0 For This Post 5 Total ![]() ![]() |
Je ne vais pas donner une recette speciale ici.Je vais juste vous dire comment je fais pour preparer certaines sauces de chez nous.Avec ce que j ai sous la main ici.... je le trouve simple aussi .
Etant difficile d avoir du gombo ,frais ou des feuille de kpala fraiche ici j achete toujours ceux qui sont congeles. *Feuilles de kpala elle sont deja ecrasees.Je les fait bouillie juste un peu apres l avoir degivre *Le gombo je les boulliepui je les ecrasse ... Je fais la sauce tomate ou une sauce normale.Lorsque tout est pret je ne les melange pas.Je mets tout sur la table.Com ca ceux qui veulent faire le melange le font eux meme . Le tout accompagne de riz ou de Kaba tho |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pissan Mogo
Pissance a magni!
very ripe avocados
lime juice plain yoghurt salt and black pepper Dump the avocado flesh into a blender and puree. Add the stock and continue processing until smooth. Blend in the lime juice, yoghurt,and salt and pepper. Refrigerate for at least one hour. When ready to serve, spoon into bowls, top each with a thin lime slice, and sprinkle a bit of Tabasco sauce over each portion.
|
|
|
#8 | ||
|
@@@
Credits: 6,172
: 0 For This Post 0 Total ![]() |
Quote:
Quote:
|
||